De bende van Bork is klaar voor nieuwe avonturen .

maandag 2 oktober 2017

Met de mannen naar Wijdenes

Het was al weer een tijdje geleden dat we met de mannen naar hun familie in Wijdenes waren geweest dus tijd voor weer een reisje naar Noord Holland. Het zou de eerste keer worden dat we er nu heen gaan zonder Justin, toch wel een beetje een raar gevoel en helemaal als je bedenkt dat zijn zus Domino nu hoog drachtig is van haar komende nestje. Dus zondag morgen de mannen in de bus en rijden maar. De weersvoorspelling was niet zo best maar we hadden prachtig weer onderweg. En zoals altijd de hele weg horen we de mannen niet tot dat we Wijdenes binnen rijden, elke keer verbazen we ons er weer over hoe hun ingebouwde TomTom werkt. ook al rijden we een andere route ze weten het precies. We rijden de bus weer op het erf en doen het tuin hek dicht. De mannen uit de bus en die rennen direct naar de steegdeur. Leo doet hem open en de Muskoka dames begroeten de mannen en ons. Direct spelen ze er weer oplos alsof ze elkaar gisteren nog hadden gezien, zo mooi is dat. ''Dikke'' Domino komt naar mij toe en ik ga bij haar zitten, ze kruipt heerlijk tegen me aan en ik knuffel haar net iets meer als anders, ik vecht tegen de tranen, emoties kwamen toch bij mij naar boven. Domino blijft stijf tegen me aan zitten en kruipt nog wat dichter tegen me aan, de schat.  We gaan aan de koffie en alle honden scharrelen heerlijk om ons heen. Mango probeert op de tuin tafel te springen, tja dat doet hij daar in Wijdenes altijd, alleen nu stonden onze koffie kopjes er wel op hahaha, gekke Zweed. Na de koffie doen we de honden de riemen om en gaan naar de grote weide. Leo blijft thuis met Domino, die kan niet mee inverband met haar dracht.
Op de wei kan het feest beginnen, en dat gebeurt, wat een plezier hadden ze allemaal met elkaar.

Diamond, afgelopen week was haar eerste verjaardag. Een heerlijke spring in het veld.


Djoplin,

Djane, Kleine Djane zit weer lekker in haar vel en was heerlijk aan het rennen. Ik ren een tijdje met haar op en neer wat genot ze ervan.


Golden oldie Djill. 13 jaar, het stralende middelpunt in de meute. Wat doet ze het nog goed.


The Whoop, hij kon zijn energie goed kwijt. Wat heeft hij wat afgerend gisteren.


Djill genoot.


Net zoals haar twee jaar jongere broer Michael.


En ook Mango maakte heel wat meters.


Elwood achter Diamond aan en Mango als blokker.



Dylan bemoeide zich niet zo met al dat geren, hij genoot op zijn eigen manier.


Hahhah, das een goei mop Diamond, ik kom niet meer bij van het lachen . Gekke Mango zit heerlijk in zijn vel  en speelt met alles wat vier pootjes heeft.


Nog meer vriendjes. Josephine kwam er nog aan met Buck en Brownie.


Buck, de half broer van Elwood.


Genieten samen.


Happy Buck


Tijd voor een achtervolging........ pak me dan....



Het lijkt heftig maar er gebeurd helemaal niks.


Vrolijke Brownie.


Elwood en Brownie.


Buck met de oren in de krul.


De grijns was niet weg te krijgen bij Buck, heerlijk rennen en spelen met allemaal vriendjes en vriendinnetjes

Michael daagde Diamond uit.


En toen gebeurde er iets waar we allemaal met een grote grijns naar hebben staan kijken. De beide oudjes gingen samen aan het spelen, broer en zus 11 en 13 jaar. Wat hadden ze een plezier samen.




Zo mooi om te zien.





Als je dit als baasje ziet dan kan je dag toch niet meer stuk. Wat een plezier hadden deze twee golden oldies.




BuckSmile.


Buck en Elwood


Mango en Brownie.


En opnieuw jagen  allemaal achter Diamond aan. Plat over de grond en de witte pluimpjes aan de staart maakten overuren.





Plezier van de hoogste plank.



Bultje beagles.


Djill ging op muizen jacht.


En Mango hielp haar.


Maar rennen met Djanis is ook leuk, dus de muizen moesten maar even wachten van Mango.


 
En als Mango dan met Djanis rent dan gaat Elwood maar samen met oma op muizenjacht.
 

Het is toch zo mooi om te zien hoe deze roedels altijd weer zonder problemen in elkaar over gaan. Alsof ze altijd als 1 meute opereren.


Maar aan alle mooie dingen komt een keer een eind dus ook aan het ren feest op de weide, we gaan terug naar Petra haar huis. Domino zat vol ongeduld op ons te wachten. Opnieuw komt ze heerlijk bij me zitten . Mijn grote vriendin.


Leo maakt heerlijke ovenschotels en we gaan aan tafel. 10 honden liggen verspreid door de woonkamer te slapen. Moe van een mooie dag.

Na het eten maken we ons weer klaar om te vertrekken naar het Noorden. Dag meiden tot snel. Ik knuffel ze allemaal nog een keer en Domino krijgt een extra knuffel van mij. Toi toi Do, de laatste loodjes wegen het zwaarst. Nog dik drie weken en dan lopen er als het goed is weer prachtige kleine Muskoka beagletjes rond in Wijdenes.

 
We rijden terug naar huis. Vanachter uit de bus klinkt een heerlijk gesnurk. De mannen zijn kapot na een mooie dag. Tegen elf uur rijden we de bus de oprit weer op in Westerbork. We zijn weer veilig thuis.

Geen opmerkingen: